tisdag 23 juni 2009

I-landsproblem

Jag hann läsa ut Twilight ändå igår. Så nu sitter jag i världens dilemma. Om det nu finns någon som inte läst den så ska jag inte avslöja för mycket, jag säger bara detta.

CLIFF-HANGER! MÅSTE KÖPA FORTSÄTTNINGEN! NU!

Och varför är detta ett sånt dilemma att hon måste skriva om det här inför hela offentligheten frågar ni er.

Jo.

Det är ju lite pinsamt att erkänna men...

Jag har inga pengar.

Om man inte räknar de som ska gå till IB-night filmen som jag fortfarande inte satt in (har jag nämnt att jag är seg av mig?), och mat ikväll. Vilket är typ hundratrettio spänn så det skulle inte räcka i alla fall.

Det kanske är oerhört bortskämt av mig att se detta som fattigdom när miljoner människor svälter på riktigt (och efter att ha sett slumdog millionaire igår dessutom, vad är mina problem liksom?), men jag vill vill vill VILL ha den där boken.

Förnuftet säger vänta till på fredag, eftersom jag då blir ett år närmare att aldrig mer kalla mig tonåring igen och antagligen kommer att få inkassera några hundra av välvilliga familjemedlemmar och släktingar.

Men fredag liksom! Det är tre dagar dit! Jag dör snart av att inte få veta hur det går! GAAH!

Dagens klädsel: Morgonrock. Klockan är ju bara halv två så i mitt arbetslösa och skjuta-upp-trista-saker-som-att-gå-till-arbetsförmedlingen-liv så börjar det snart bli dags att byta om. Det är ju bara tre timmar och tjugo minuer, nej jag menar två timmar och femtio minuter, tills jag ska vara borta på grillning.

3 kommentarer:

  1. Hanna fyller du år på fredag? :)

    SvaraRadera
  2. Ska ni grilla nu också? Neej, det här är bara för mycket!

    SvaraRadera
  3. Svar: Ja, till er båda ;) men Hasse, det blir säkert fler gånger om jag känner oss rätt så då kan ju du också komma! Varför inte göra det i Mora? :D

    SvaraRadera