tisdag 9 juni 2009

Än är jag dock inte död

Jag överlevde gårdagens alla framträden, men det var väldigt osäkert ett tag. Men det slutade inte där, för det finns många tillfällen just nu som närapå tar kål på mig.

Först och främst bildspelet. Kunde nostalgi döda så vore jag nu lika levande som midsommarsillen.

Sen alla bestyr och besvär kring balen. Det finns tio ziljoner übersnygga silverskor. Min klänning är som så många gånger påpekat guldig. Finns det några übersnygga guldskor? Ett par, men de finns endast i storlek 41. Sen finns det ett okej par. Som jag snart ska åka iväg och köpa. För man lär inte bli insläppt barfota. För att inte tala om att hitta smycken och en väska! Paniken börjar komma smygande lite grann nu om jag ska vara helt ärligt. Förlåt för att alla mina inlägg nuförtiden handlar om shopping. Efter en kommentar från miss Fancy om bortskämd snorunge (se föregående inlägg) så inser jag att detta har gått för långt. Efter balen blir det avvänjning. Om jag inte ska blli tvångsinlagd på mentalsjukhus för galenskap.

Och sist men inte minst, solningen. Jag har alltid varit en stark motståndare till denna typ av "skönhetsbehandling", trodde verkligen aldrig att jag ens skulle sätta min fot på ett sånt ställe, ännu mindre genomföra en solning själv. Vad ska man skylla på? Grupptryck? Eller har jag blivit ytlig? Dock fanns den gamla Hanna fortfarande därinne nånstans och skrek hudcancer! för full hals, men det ignorerades nonchalant. Kanske skulle lyssnat med tanke på att jag blev aningen röd... Och jag fick inte ens bort de vita ränderna från bikinin! Det blir en syn det.

Så ja, ni ser att det är ett under att jag fortfarande är i livet. Jag planerar att vara det ett tag till, men om det inte skulle funka så får ni dela upp alla mina saker broderligt och systerligt (med andra ord genom glåpord och käftsmällar).

För övrigt så har jag också tonat håret. Så nu vet alla det så förväntar jag mig kommentarer på detta när vi ses.

Dagens fundering: Hur många biljetter säljer de egentligen till studentfesten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar