söndag 21 juni 2009

Ett litet mirakel på mitt skrivbord

Säga vad man vill om tekniska saker, man kan klaga hur mycket som helst och ändå kan de ibland överraska en positivt.
Inte vet jag hur det gick till, och ärligt talat bryr jag mig inte heller, men nu fungerar min snart årsgamla dator igen. Inte en enda fil är borta.
Kanske behövde den ett par dagar att vila upp sig bara. Få lite avstånd från mig.

Deta kan också ha varit ett tecken/en varning till mig att jag verkligen verligen borde köpa en extern hårddisk så att om något sånt här händer igen har jag backup. Jag kommer antagligen inte att genomföra detta köp, dels för att jag är lat, dels för att jag inte har några pengar, och dessutom så är jag rätt dum och lever inte som jag lär. Jag borde. Men det är mycket jag borde göra som jag inte gör.

Men nu ska vi inte vara negativa, det viktiga är att den funkar igen och att ingenting har förlorats. Hurra!!!!!

Dagens ambition: Läsa ut Twilight. Det luktar "semester" (hostarbetslöshethost) lång väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar