söndag 8 mars 2009

Söndagstankar = ångest och reflektion

Min punktlighet har försvunnit långt ut i rymden. (Det kanske bara funkar med halvtimmes-regeln?) Det har också min fantasi. Och självdisciplin. Det går inte längre att finna några spår av dessa hedervärda egenskaper i min personlighet. Whatever traces there may have been, they're undetectable at the moment. Kanske har de bosatt sig på Mars, eller flygit in i något svart hål. Om det är det senare alternativet blir det väldigt jobbigt, för då är de borta för alltid (om jag har förstått svarta hål-principen korrekt.) Jag hoppas att jag kan få nya i så fall, helst idag så att jag kan få något gjort.
"Bli av med skiten" var det någon som sa en gång. Det är nog en bra princip. Men jag funkar inte så att jag sätter igång med något jobbigt förrän jag verkligen verkligen måste. Kanske skulle min hjärna passa bättre i rymden, där man inte bara tillåts sväva omkring - man tvingas.
Ska jag bli astronaut kanske? Fast då ska man ju vara i bra fysisk form, vara mentalt stark och kunna massa tekniska grejer. Inget för mig alltså. Det är nog mer troligt att jag kommer bli lindansös. Och det är ganska otroligt.

Jag hade i alla fall en trevlig kväll igår.
Sammanfattning:
  • Coola hamstrar i bubblor är ett vinnande filmkoncept.
  • Killar kan också ha rosa strumpor.
  • Det måste gå dåligt för SVT när de har så många omröstningar för att få in pengar.
  • "Snälla, snälla, sluta sjung så förskräckligt." Sverige har konstig musiksmak.
  • Petra Mede - Queen of Cyniskhet och Ironi. Jag är endast en hovdam.
  • Björn Gustafsson är liten, klen och gullig, men inte snygg.
  • Hjärtattacker var nära, men utbröt inte.
  • Hur mycket får man klaga på/skämta om utseendet hos en artist?
  • Jag är glad att jag inte har glasögon (än). Verkar jobbigt i regn.
  • Att gå armkrok genom stan ska inte underskattas.
  • Om man har gratis sms skickar man väldigt många. Det har inte jag.
  • På dessa sidor står jag i två av mänsklighetens eviga stora strider: Hundar, inte katter, och chips, inte popcorn.

Dagens vändning: Det snöar igen. Vilket betyder att det är ännu mer som måste töa bort sen innan sommaren kan komma. Jag hatar övergångar. Varför kan inte allt smälta bort på en natt? Eller strålas upp i rymden? Skicka det till Mars. Eller månen. Eller något annat därute, jag bryr mig inte ifall det är ett helt annat solsystem. Bara jag slipper slasket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar