söndag 29 mars 2009

Ett högskoleprov, en körövning, en fotbollsmatch

Högskoleprov:

Jag och många (MÅNGA!) andra nördar som betalar för att skriva prov en hel lördag var asförbannade på det hjärnblödande Karlstadbuss. För det är ju det bästa som finns att stå och vänta en kvart på den försenade bussen som, när den väl kommer, stannar två sekunder, chauffören sticker ut huvudet och säger snorkigt att det är fullt. (No shit, på en lördagmorgon?! Just det, det är ju HÖGSKOLEPROV, men det är ju lätt att glömma när man har en hjärna som en ärta, som dessutom blöder, och IQ-värde mindre än en fiskpinne) "Ni får ta nästa." Som kom tjugo minuter senare. Hade jag kommit försent (det var nära) hade det för en gångs skull inte varit mitt fel.

Jag skrev fel datum på alla provpapper. 3 timmars sömn var ett faktum när en 8 blev en 9 efter 2:an.

Lagerlöfsalen var inte tyst tack vare min upplivande hostande stämma. Men inte var det någon som störde sig på det inte. Nejnej, det är ju bara trevligt.

Jag upptäckte dessutom att mina stövlar läcker in.


Körövning:

Jag tänkte först inte gå, men vad gör man inte för sina vänner.

Skönsången sponsrades inte av mig. Jag stod istället för inslag av falska toner och hostattacker.

Jag missade att golvet tog slut och tog ett gigantiskt steg nedåt med högerbenet.

'Cause I ain't good enough. But he still loves me. Man kan få bra låtar på hjärnan också.


Fotbollsmatch:

Portugiser är fjolliga. I min vision om fotboll ska man inte ha slimmade tröjor, kasta sig in i en annan spelare för att ramla och gråta efter mamma när motståndarlaget är B Ä T T R E. Det ska vara gula lösa tröjor (världens bästa Isaksson får dispens), lite skägg, lite Mellberg, ett par Larssons och lite Elm(ander). Bara för att visa hur mycket jag kan om svenska landslaget.

Ojdå, det blev visst lite stavfel i tryckeriet. Ronaldo/Rolando. "Jag vet, vi ger den till den svarta killen!" Problem solved.

0-0. Bollen ska IN I MÅL. Inte utanför, inte i målvaktens famn (såvida det inte är Isakssons), inte i stolpen, inte ovanför, inte på någon portugisfjolla. FotbollsspelarIQ är inget att skryta med.

Visar de svensk reklam på den svenska sidan bara? Vart finns den portugisiska? Eller anser Sverige att de har så mycket pengar att de kan lägga lite extra riksdaler på att promota (det är ett svenskt ord! Fick det på ordförståelsen. Fast det finns inte i Blogspots ordlista, men det gör inte riksdaler, portugisiska eller teve heller. Eller portugisfjolla, och det måste väl ändå vara ett riktigt ord?) Volvo, ELON och andra fantastiska företag? Mystiken tätnar.


Dagens plan: 1)Plugga kemi 2)Skriva jobbansökan 3)Inte gå ut 4)Titta på teve 5)Bli frisk. Mitt liv är väldigt enformigt. Alltid samma planer, alltid samma misslyckanden. Nummer fyra brukar jag klara av ganska bra i och för sig, men idag SKA jag klara de tre före det också. Nummer 5 är tyvärr bortom min förmåga.

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar