torsdag 5 mars 2009

Bokstaven T

Det finns saker på denna bokstav som jag gillar, som Trysil, Tacos, Te, Tomten och så vidare. Det finns också många saker på T som jag inte funkar tillsammans med. Jag säger inte inte gillar, för det gör jag. Det är de som inte gillar mig. Som till exempel Teknik (hur många mobiltelefoner har jag tappat bort/haft sönder nu igen?), Träningslust (mitt krånglande knä hindrar min traditionella utmattningstimme), Tid (...kommentar överflödig), Tandläkare (varför finns inte tandfén på riktigt?) samt TOK (presentation om en vecka + inga idéer = smygande desperation). Däremot finns det många saker på T som jag inte gillar, men som verkar gilla mig. Som torr hud, tomma tankar och teveberoendeframkallandepluggundvikande (ett ord som borde ingå i alla lexikon). Sen får man ju självklart inte glömma Töväder! Snöslask och gigantiska vattenpölar = hemska cykel-och-gångvägar. Jag älskar vintern och jag älskar sommaren, men våren och dess töväder får mig att vilja odla skägg och matstrejka i ren protest. Björnar går visst i ide när det blir vinter. Jag tror att jag ska följa deras exempel, med en liten ändring av säsong. Väck mig i april-maj när allt är borta.

Dagens chockbesked: Jag är tydligen bra det här med att skriva historiauppsatser, och de dåliga mocksresultaten har ännu inte infunnit sig. Men jag är ännu inte utan negativitet, det finns ju två ämnen kvar.

(Universitetsmässan idag fick mig att inse.. Nej, den fick mig inte att inse så mycket egentligen, den bara förstärkte min växande panikkänsla över att jag inte vet vad jag vill göra av mitt liv. Och även om jag skulle veta det skulle jag antagligen inte komma in på det. Min vanliga oTur. (Ja, jag skrev stort T medvetet.) En deprimerande Tanke.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar