måndag 9 mars 2009

För att lysa upp vardagen kanske?

Jag gick en promenad förut. Det jag nu kommer att berätta kanske inte kommer att verka så intressant, men i mitt relativt händelselösa liv så måste allt tas tillvara.

Jag såg en adventsljusstake i ett fönster. Tänd var den också. Som jag ser det finns det tre möjliga anledningar till att man har adventsljusstakar i Mars månad.
1) Man är lat och orkar inte ta bort julpyntet. Det är ju faktiskt bara nio månader till December. Jag såg dock inget annat julpynt så detta stärker inte den teorin. Såvida inte husets invånares julpynt består av denna enda adventsljusstake, och möjligen andra grejer som inte kunde ses utifrån.
2) Man har glömt plocka bort den, alternativt också då det andra julpyntet som inte kunde ses utifrån. Invånaren/invånarna kanske är blind(a) och har missat bara den? Tur att det inte var levande ljus i så fall.
3) Man vill inte släppa taget om julen utan försöker tappert att behålla känslan fram till December. I detta fall måste de vara tappra i ytterligare nio månader.
Ni kan ju bestämma själva vilket som verkar troligast. För min del tror jag på alternativ 3. Eller det gör jag egentligen inte, men vem vet, knäppare människor har ju existerat på denna jord.

Idag var jag rebellisk och skolkade från studiebesöket på Stora Enso med en trio nittonåringar. Kände mig väldigt mogen när jag satt där med de vuxna tjejerna och åt tårtrester, drack te och drömde om Barcelona. Visste ni att det imorgon är 77 dagar kvar tills vi åker dit? Vilket betyder att det är 78 dagar idag, men jag tyckte det var roligare att skriva 77. Måste ju fortsätta på min rebelliska bana. Sen kan ni anklaga mig för torr humor hur mycket ni vill. Det gör nämligen jag.

Dagens lektion: Svenska, som jag kom cirka en kvart försent till eftersom jag (hmpf) försov mig. Ingen engelska på grund av orals, ingen matte på grund av Stora Enso, ingen kemi på grund av Stora Enso. Ska vi tacka Stora Enso? Det blev ju onekligen trevligt att indirekt skolka från lektionerna. Fast jag hade gärna fått tillbaka kemimocksen idag så jag kan få de dåliga resultaten bekräftade någon gång. I vilket fall som helst var vi sju stycken på svenskan, inklusive mig, vilket Mia tyckte var lite jobbigt/komiskt när så många hade sagt att de skulle komma och gå igenom Paper 1. Men.. Sovmorgon lockar ju många. Jag är en av dem. Det var nog för att jag försov mig som jag kände att jag var tvungen att skynda mig och inte hann tänka på att jag kunde ligga kvar istället. Något positivt ska det väl föra med sig antar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar