torsdag 12 mars 2009

Jag vill bli nedsövd

På riktigt. Jag är så trött på att vara trött. Det här är inte roligt längre, om det nu någonsin har varit det. Varför kan jag bara inte sova som normalt folk? Jag saknar den tiden då jag (nästan alltid) sov på nätterna. Jag känner mig inte ens särskilt stressad, inte överdrivet i alla fall. Det måste vara mitt undermedvetna. Betyder det att jag borde vara stressad? Är detta något slags tecken? Väldigt udda tecken i så fall, hur ska man tolka det liksom? Varför vaknar man halv fyra på morgonen när man inte börjar förrän halv två på eftermiddagen? Varför misslyckas man totalt med att somna om när man har den längsta sovmorgonen ever?

Kanske jag borde gjort TOK presentationen om sömn.
How can we know that we need to sleep?
Because we feel like crap if we don't.
Skulle nog bli ganska kort i och för sig.

Tack för att ni står ut med mig i alla fall. Även om jag inte gör det själv.

Dagens prov: Histoty paper 1 om Stalin och hans vedervärdiga industrialisations. Börjar om en och en halvtimme. Har jag pluggat något? Nääee, fast jag får väl åka till skolan och kolla igenom häftet lite snart antar jag. Eller så orkar jag inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar