tisdag 6 oktober 2009

Annars så har jag det bra och är som vanligt inte särskilt normal.

Jag fortsätter min blixt efterom jag är för lat för att lämna in datorn till någon som kanske möjligen skulle kunna fixa den (mina förhoppningar vad gäller teknik är generellt sett alltid låga vad det än gäller för typ av teknik. Teknik som teknik liksom), så det kanske är dags för någon form av uppdatering.

Helgen som var gick till på följande vis.
Fredag: Jobb, utgång, crêpes, filminspelningar. Mer kan jag inte avslöja, det är top secret information, man kan ju för sjutton hamna i fängelse för förräderi vet ni väl.
Lördag: Fruktfrukost i park (en liten croissant slank ner också..), institutdiss (grrr, inte öppet.. jag blir trött på detta landet ibland), vietnamesmat (som betalades med en mycket stor (!!) mynthög, men vad ska man egentligen med tio miljoner femöringar till?), barnvakt = film och godis.
Söndag: Väckning: ungskrik (Note to self: skaffa öronproppar snarast), undvikande av franskaläxa, svenska kyrkans au pair-träff, restaurangmatsfynd i Montmartre, näst intill medvetslöshet på grund av oförståelsebar franskaläxa.

(Angående det där om att Mårten skulle vara stolt över mig (jag kanske inte borde berätta detta men.. man måste ju stå för det man gör), så gick det till såhär.
Det är natt, jag ligger i min säng, tankarna vandrar, kommer så småningom in på amerikanska presidenter (fråga mig inte hur för det minns jag inte) och efter det följde denna tankekedja:
Ha, jag kan ju nästan alla på 1900-talet fram till nu! Förutom de i början, men efter Roosevelt (1933-1945. Nej, jag slog inte upp det) i alla fall, och så Wilson under första världskriget, och Hoover nån gång efter honom.. Men det måste väl vara en till innan Roosevelt? Hoover och nån mer.. Hm, jaja, men whatever, Roosevelt, Truman, Eisenhower, Kennedy.. men.. efter Kennedy kom.. Jack.. nej det hette han inte, C nånting.. nej.. John, nej.. han som var typ Mårtens favorit.. han med credibility gap och massa konstiga citat.. (5 minuters vevande fram och tillbaka med alla möjliga namn och bokstäver, men inget känns riktigt rätt) åh, varför kan jag inte komma på det! Efter det är det i alla fall Nixon, Ford, Carter (eller var det tvärtom, jag blandar alltid ihop dem..) Reagan, Bush (den äldre) Clinton, Bush (den yngre, eller.. ja), Obama. MEN VAD HETTE HAN EFTER KENNEDY???
Några minuter till går, jag försöker föra över tankarna på annat, men det är stört omöjligt. Till slut reser jag mig ur sängen, går och sätter på datorn, googlar american presidents list, klickar vidare till Wikipedia, scrollar ner drygt hundra år, ser: Lyndon B Johnson lysa med neonlykta. Scrollar uppåt femtio-sextio år, läser igenom 1900-talets land of the free-makthavare, gör en snabb memorering, stänger av burken och går och lägger mig igen. Somnar halvt stolt (hade ju rätt på Ford, Carter..), halvt medvetslös (barnförbjuden timme), helt medveten om vilken otrolig nörd jag är. Blame it on the Mårten säger jag.)

Dagens tumme-ur-handen: Skickade äntligen iväg CSN-ansökningen så nu får vi se om det blir något studiebidrag eller inte. Skulle ju vara kul för min ekonomi.

1 kommentar: