söndag 18 oktober 2009

Jag känner mig i behov av lite Hipp Hipp..

Fredagen spenderades med att jobba, tvätta och städa. Grymt tråkigt men kvällen blev ju desto roligare. Om jag får koll på hur man lägger upp videor här så kommer något mycket spektakulärt vill jag lova. Men det är ett stort om.

På tal om att (inte) ha koll så åkte igår glatt till Versailles (ja, där slottet är) för att gå på en chokladutställning. Väl där ringer jag min kompis från Armenien som jag ska träffa, tillsammans med en tysk och en engelsk chokladfantast. "Fråga någon vart det är!" Jaha tänker jag och frågar en vakt som ser helt oförstående ut när jag frågar efter salon de chocolat som utställningen ska heta (salon betyder både utställning och rum, vilket förvirrade den stackars vakten ganska kraftigt). Efter lite vevande fram och tillbaka kommer jag fram till att det är i Porte de Versailles, vilket ligger en bra bit bort och inte alls vid slottet. Tillräckligt långt för att jag måste åka både RER och annat tågför att komma dit. Väl där så trodde jag att jag hade kommit till himmelriket. Nästan i alla fall.

På tal om himmelriken så slog jag på en boll idag. Det skulle vara landskamp mellan svenska, norska och danska kyrkan, men.. man kan ju inte riktigt lita på danskar och norskar. Total walkover från de röe, mycket dålig uppslutning (antal personer: 3) från nörskera. Då är det ju tur att man alltid kan lita på Sverige! Vi gulblåa, vi dök upp cirka femton stycken, vi sjöng vår nationalsång starkt och stolt, vi kämpade för äran. Fast några kände sig ju lite norska/medlidande och förrådde Moder Svea. På en liten liten plan med lågt lågt nät sprang vi mycket och skrattade mer. (Jag kände också att jag verkligen saknar det - träning varje vecka, match på helgen, turneringar här och där..)

På tal om att skratta så tänker jag att socker nog borde klassificeras som en drog. Hög blir man ju i alla fall.

På tal om hög så är det nivån på min procrastinator-skala just nu. Jag måste skriva ett personligt motivationsbrev till ett jobb jag inte söker. På franska. Inte direkt motiverande.

På tal om motivation så är jag fruktansvärt omotiverad till att det ska börja en ny vecka imorgon. (Och fortfarande till att åka buss/tåg i 17 och en halv timme mitt i vintern)

På tal om nya veckor så är det lov nästa vecka. Mycket välkommet.

På tal om.. nej, nu klarar jag inte av de här övergångarna längre. Ni får förlåta mig.

2 kommentarer: