tisdag 20 oktober 2009

Procrastination lönar sig (inte)

Det är en mycket dålig idé att skjuta upp läxan till en timme och fyrtiofem minuter innan lektionen börjar när man på den tiden också ska äta, dammsuga köket som man glömde efter frukosten, och cykla till skolan vilket tar 20 minuter normal fart, 15 om man har tur med/ignorerar rödljusen och inte känner benen när man kommer fram.
Jag funderade på om jag skulle fejka att jag hade glömt skriva ut den, men bestämde mig för att försöka så gott jag kunde och sen om jag inte hann i alla fall, köra en svart lögn.
Tur var väl det att jag hann göra den, för när motivationsbreven sen ska läsas upp och rättas in public så har en annan glömt sitt hemma. (Det var i alla fall vad hon sa, och bara för att jag är som jag är behöver ju inte hon vara det. Men jag förstår den som skulle ljuga)

Däremot så var det mer rött än svart efter rättningen. Men det är ju en annan historia.

Dagens känsla: Längtan, faktiskt starkare än trötthet. Till lovet. Det är nästan som på den gamla goda gymnasietiden. Frihet om cirka två dagar och 10 timmar. Mina händer skakar lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar