onsdag 30 september 2009

Ord, underbara ORD

Vissa dagar ska man vara glad. Som de dagar man får en riktig snilleblixt. Det är inte ofta såna poppar upp i min hjärna, så jag sparar på stunder som denna. Tänker på det när allt känns mörkt och hopplöst.
Som när min dator mobbar mig.
Som när man vaknar på morgonen och tittar sig i spegeln.
Som när det regnar på julafton.

Då är stunder som denna som en godisklubba. En sån där man kan suga på riktigt riktigt länge. Som en polkagris.

Och vad är det nu för snilleblixt jag talar om. Jo, jag talar om.

MICROSOFT WORD.

När inte ens egen dator behagar ansluta till the www och franska tangentbord är för franska för en inbiten blond blåögd svensk så tänkte jag att jag kan ju skriva inlägget i word först, spara dokumentet på ett usb, och kopiera in det i ett inlägg på den andra ordinateuren. Om ni läser detta betyder det att min blixt fungerade och att ni hädanefter får börja kalla mig snillet.

Sedan det senaste inlägget med någon substans (man kan ju argumentera när det var i och för sig) har det hänt ganska mycket. Kort sagt så har det visat sig att Paris är en trevlig stad, att CSN är krångligt, och att osthyvlar är underskattade. Cyklar har gått sönder (två), historiska monument har besudlats med att tvingats medverka på fulkort, historiakunskaper har uppfriskats (Mårten skulle vara stolt, det är allt jag säger), nytt mode i form av lövörhängen har skapats (vi, me and my pal AL, cyklade till snabbköpet och tillbaka i dem, och nog fick vi allas blickar på oss minsann. Det vill säga, de som jobbade i affären. Det är ett småbarnsfamiljeställe), någon form av naivt träningsprogram har satts igång, plommon har blivit min drog.

P.S. Jag är pank. Men jag kände faktiskt att jag gjorde en god gärning igår när jag köpte choklad. Det var ju ändå fairtrade. D.S.

P.S.2. Jag har lekt paparazzi här i byn. Ville ta lite kort på alla fina hus, men det är svårt när de har så höga staket och häckar överallt. Till slut var det en som frågade om jag ville något. Jag sprang därifrån. D.S.2.

P.S.3. Jag hade bara åtta fel på franskaläxan som var way out of my league egentligen. OCH. Största delen gjordes utan lexikon. D.S.3.

Dagens start: GREY’S! KINES-YOUTUBE! Det är = LOVE! (Frågan är om jag ska sitta uppe halva natten och kolla på första avsnittet eller hålla mig till imorgon..)

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat, Snillet! :D Och yaaaay för nya Grey's <3

    SvaraRadera
  2. osthyvlar är definitivt underskattade! ;) och stackars triumphbågen ja:P

    SvaraRadera