måndag 14 september 2009

Antagligen bättre för min plånbok dock...

Igår var det söndag. Den kan sammanfattas med frasen det blir inte alltid som man tänkt sig. Jag och mina två au pair-kumpaner blev en trio tvättäkta turister istället för skillade shoppare. Men vem sjutton skriver att köpcentret är öppet när själva byggnaden visserligen är öppen men alla affärer i den är stängda?! Va?! Har inte fransmän hjärnor?!

Men Montmartre var ju i alla fall trevligt. Och äta pizza var gott. Och Moulin Rouge var... stängt?? Fransmän och deras hjärnor alltså. Se ansiktsboken för bilder. (Inte på några hjärnor för den som trodde det.) Och detta, utan att rikta mig till någon särskild, är anledningen till att man ska ha Facebook - det är mycket lättare att lägga upp bilder där än här.

3 kommentarer:

  1. öj frankrike har allmänt stäääängt på söndagar... så en weekend i paris bör bara planeras så att man inte har sett allt redan när söndag kommer... Då blire tråkigt... Vi valde därför att gå till Cité des Sciences vid Villette på våran söndag i paris förra sommaren. Hoppas du har de bra! glöm inte kommentera mera dealen! ;)

    SvaraRadera
  2. men sebastian. vi vet mycket väl att i princip allt är stängt på söndagar i paris, just därför hade vi särskilt kollat upp öppettiderna för varuhuset. dessa öppettider sades vara 10-19, men som sagt, även om själva byggnaden visserligen var öppen så var varenda affär stängd. typiskt fransmän!

    SvaraRadera
  3. Jag vill inte och ska inte skaffa facebook...hur svårt är det att bara acceptera detta?

    SvaraRadera