tisdag 8 september 2009

Jag ser tjock ut i min spåkula

Här i huset få man en burk chokladig sockeratombomb till jul, och endast till jul. Men så skrev Charlotte, 6 år, chokladens namn på inköpslistan när mammans syster skulle gå och handla. Så systern köpte i god tro en burk. Denna burk är nästan slut nu. Och det är tre månader och 16 dagar (om jag inte räknade fel, vilket mycket väl kan ha hänt) till julafton.

Mormor Ed: Ja, jag måste ju testa lite av det här. (Tar en klick på pannkakan)
Mamma Jennifer: Men ta mer! (Tar fram en slickepott och gröper ur en stor klick)
Mormor: Men så mycket! (Skakar på huvudet)
Mamma: Ja! Ju mer desto bättre!
Au pair Hanna: Ja... fast det kan man ju inte säga till dem... (Nickar mot dörren, syftandes på barnen)
Mamma: Nej... Haha! (Skrattar)
Mormor: Ja, det var ju gott det här!

Femton minuter tidigare:
Dotter Emelie (4 år): Mamma, jag tycker du tar för mycket Nutella...

1 kommentar:

  1. Yaaaay, det är snart jul!!! :) Och nutella is the shiiiet btw ;)

    SvaraRadera