lördag 23 maj 2009

Shoppingmeckat

Jag fortsätter på min shopaholic-bana efter helomvändningen igår. Idag: två klänningar (en till studenten (ÄNTLIGEN!) och en för att den var fiiin), ett par sandaler och lite andra smågrejer. Jag kommer inte att ha några pengar kvar till Barcelona. Får väl tigga mig fram. Leva på vatten och bröd. Blir inga paraplydrinkar. Eller andra drinkar. Men saltvatten är väl.. nyttigt? Fullt med.. vitaminer?

Nej nu ska jag gå och sätta mig i solen i väntan på kvällen hos biffen. Någon form av solbränna skulle ju vara kul att få så jag slipper se ut som ett spöke på stranden. Frågan är: ska jag ta med mig.. en bok.. till solen? Jag känner en viss längtan att läsa endast, endast, för skojs skull. Och detta har INTE med IB att göra! Jag var en bokmal innan jag äntrade tunneln, diktaturen, dödens dal, ja alla öknamn jag någonsin givit det där programmet. Nästa fråga, om svaret blir ja på den förra, är: Vilken bok? Har ett antal olästa i hyllan...

Dagens outfit: Svarta tights, jeans-shorts och blå jacka. Great minds think alike skulle jag säga om min och litens tur till Bergvik.

2 kommentarer:

  1. jag vill också ta med en bok!!! kan inte bestämma mig för vilken :) fatta, kunna välja och vraka på egen hand bland böckerna i hyllan!!

    SvaraRadera
  2. eller hur!! äkta salighet liksom ;P

    SvaraRadera