lördag 28 februari 2009

Trysil in my heart

Jag vill åka tillbaka till Trysil. Jag vill inte ha vardag. Jag vill åka mer skidor. Jag vill inte skriva labbrapport om solubility och boiling points. Jag vill ramla i offpisten igen. Jag vill inte hitta på nån dum TOKig presentation. Jag vill leka fåniga tävlingslekar och bli arg för att jag inte vinner. Jag vill inte söka sommarjobb. Jag vill äta havregrynsgröt med äppelmos varje morgon. Jag vill inte analysera böcker. Jag vill utse dagens vurpa och skrika flytväst när man ser bäraren i backen sen. Jag vill sjunga samma sånger varje kväll, trixa med fotbollen och nicka med näsan så att det gör ont, kämpa i hitta-rätt-ställe-i-Bibeln-snabbast-för-att-få-en-klubba-tävlingen och sjunga å e ä Trysil, å e å Norge i luftens hjältar-anda. Jag vill nästan trängas i de dåliga duscharna, ta på mig illaluktande underställ, mista känseln i kinderna, ramla och vrida knät så att det gör sjuhelsikes ont och bli irriterad över de som pratar på nätterna så att man inte kan sova. Så mycket älskar jag att vara på läger. Så mycket vill jag tillbaka dit. Så lite vill jag tillbaka till skolan. Så lite vill jag att det ska bli som vanligt igen.

Några random-by-the-way-tankar:
Dessa eländiga knän. Anja Pärson har visst samma problem.
Jag ska lära mig att åka snowboard ordentligt någon gång.
Känslan av att susa nerför svart backe kan inte beskrivas för den som inte upplevt den. Men underbart är det.
Jag ÄLSKAR att åka offpist. Även om man ramlar och slår sig och vrider knän och andra kroppsdelar.
Man kan vara grankramare i ett åk och i nästa övergå till att vara granmisshandlare.
Jag får nog flytta till Norge så att jag får en ordentlig vinter varje år. Alternativt Norrland.
Man kan köra på ordentligt med träningsvärk i rygg, ben, armar, you name it, i flera dagar utan större problem. Allt som krävs är viljestyrkan att ignorera den.
Jag är klantigheten själv. Glömde stänga en ficka när jag åkte och tappade cirka tvåhundra kronor och en massa hårspännen i backen.
Den som ramlade mest var ändå William. Bildbevis finns.
Jag önskar att jag kunde lita på dig. Att allt ordnar sig.

Dagens lunch: Ska göras nu och ätas framför Mia och Klara i SVT Play. Har inte riktigt bestämt vad det blir än dock. Antagligen paj/hamburgare/korv och makaroner. Eller nåt liknande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar