söndag 8 februari 2009

Låt oss ignorera resultaten så mår vi alla bättre

Imorgon börjar de. Mocks. Det finns ingen återvändo längre. Det har det väl inte funnits på ett bra tag i och för sig, men poängen är att vi är vid en milstolpe. Ingen vill, men alla måste.
Det känns väldigt bra att få starta med Chemistry Options. Eller inte alls. Jag hade kanske känt mig lite lugnare om jag kunde något om structures of proteins och monosaccharides, vad ett alfa helix är och hur waste water treatment funkar. Men det gör jag inte.

Jag vet att det är mitt eget fel. Jag borde ha tagit tag i pluggandet igår egentligen, eller i alla fall innan halv nio kvällen innan proven ska skrivas. Men det har jag inte gjort, som den sanna procrastinator jag är. Vilket antagligen betyder att det inte kommer bli så mycket skrivande på proven imorgon, utan mer panikångest.

Vad har jag då gjort hela dagen istället för att plugga på biochemistry och environment? Let's see, jag har: sett på tv (gilmore girls och reprisen av let's dance), kollat facebook, bloggen och tjuvlyssnat minst tre gånger vardera, gått en promenad i vintervädret (är det inte härligt? Helt ärligt alltså, ingen ironi), duschat, druckit te, kollat lite mer tv (mia och klara), och nu slutligen sitter jag här och skriver ett blogginlägg. Varför gör jag det? Jag har inget svar. Annat än att jag är en procrastinator. The Procrastinator. Det är mitt nya favoritord tror jag. Eller nej, för det är inget bra.. Man skulle vara the Ambitious istället. Eller the Genius.

Dagens Tjuvlyssnat.se (ärligt talat, så otroligt kul sida. Ibland undrar jag om folk verkligen säger sånt här eller om det är påhittat.)

Ööh, eller?
Roslagsbanan till Täby centrum
Två tjejer ~15 sitter och pratar.

Tjej 1: Va? är Stockholm en ö?
Tjej 2: Nej, var har du fått det ifrån?
Tjej 1: Kolla det står Stockholm Ö.
Tjej 2: Aha, är Stockholm en ö?
Tjej 1: Då har man lärt sig något nytt idag!

Jag hoppas att det inte var min femtonåriga stockholmskusin..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar