söndag 15 februari 2009

Summan av sju dagar

Det är en vecka det. Det är det det har gått sedan mitt senaste inlägg, minus en dag. Så egentligen är det bara sex dagar, men hey, jag har redan ju sagt att jag inte är petig. Nu sitter jag i alla fall här igen, efter nästan en veckas uppehåll och skriver ännu ett blogginlägg som i vanlig ordning kommer att bli berömt och hyllat av den svenska befolkningen. Eller nej, det var kanske att ta i en aning, med tanke på att en väldigt liten del av den svenska befolkningen har hittat denna blogg överhuvudtaget (typ tre pers). Och när jag skrev typ menade jag exakt. Så vitt jag vet i alla fall. Inte för att det är något som helst fel med de tre människorna, det ska ni inte tro.

Låt oss (mig, ursäkta schizofreni-tendenser) bortse från detta faktum att min läsarskara inte är lika stor som Blondinbellas och skriva några rader i alla fall. Veckan som har gått kan man sammanfatta så här: Mocks, ignorerande av, förvirring över och till slut inlämning av svenska assignment 2, brandövning på kulturskolan (vilket gjorde att min lektion reducerades till cirka fem minuter), mer mocks, gym, träningsvärk, ännu mera mocks, station medel, ännu mera träningsvärk, härlig ledig dag som spenderades i skolan med filmen P.S. I Love You, muffins med rosaglasyr och gelehjärtan och massa härliga (både lediga och icke-lediga från skolan) människor i det underbara NG-rummet, hemmahelg med ångest, Bismarck, Stalin, teve, film, choklad och Ben&Jerry.

Alla Hjärtans Dag. Hur kan någonting som enbart ska handla om hur mycket man älskar sina medmänniskor skapa så mycket ångest och smärta? Tänk på alla de som inte har flickvän/pojkvän/man/fru, de som inte hittat den personen än? Som Sebastian redan kommenterat så vist och som vi sa på vår lediga dag i skolan dagen innan denna, det handlar ju, eller borde handla, lika mycket om alla man har omkring sig som man tycker om. Jag tänker inte gå in närmare i den här sedan länge pågående debatten, men jag vill bara säga att vi borde tänka på alla, om det nu ska vara alla hjärtans dag. Sen kan man, och man borde, visa sin flickvän/pojkvän/man/fru så mycket kärlek och uppskattning man bara kan också på denna dag som är till för att hylla kärleken, inte floristbutikerna eller ckokladföretagen. Det låter sååååå löjligt, jag vet, men det är ju faktiskt sant. Jag kan stå ut med att vara löjlig och töntig i denna frågan.

Dagens upptäckt: Katie Melua. På grund av min fiendeskap med datorn så kan jag inte lägga upp något. Men bra musik gör tjejen i alla fall. Upptäckte jag idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar