torsdag 22 januari 2009

Ont, det gör ONT

Har klarat mig igenom veckans jobbigaste timme rent fysiskt ännu en gång. Den går under namnet Station Medel. Det blir bara jobbigare för varje gång. Idag var det verkligt illa, jag känner redan att outhärdlig träningsvärk är på väg. Kommer säkert inte komma upp imorgon. Också har jag kemi klockan ÅTTA på morgonen! Fem över åtta, skulle petiga människor påpeka nu. Men om jag tänker att jag börjar fem över kommer jag bara försent, måste tänka att jag börjar prick åtta så att jag är där fem över. Min pappa säger att det är väldigt dumt att tänka: "hur sent kan jag starta och ändå hinna fram i tid?" Men jag tänker ju inte så. Det bara blir så. Tidsoptimism is my middle name. Tillsammans med ironi då.

Final draft för history internal idag. Kändes så skönt att bara bli av med den, det var samma sak med matteprojektet och extended. Man har slitit med det så mycket så man orkar inte bry sig mer om det blev bra eller inte. Fast.. jag måste erkänna en sak. Detta kommer strida mot jantelagen men det skiter jag i. Det är ändå världens sämsta lag. Jag är faktiskt riktigt nöjd med den. The internal alltså. Att jag inte fattar hur jag har kunnat göra den så bra är en annan sak. Synd att den är en så liten del av betyget bara, eftersom jag knappast tror att exams kommer gå lika bra.

Dagens hyllning: Jag är medveten om att alla andra redan gjort detta, och att jag därmed antagligen kommer betraktas som väldigt efter, men det är ju inget ovanligt så det kan jag leva med. Jag pratar såklart om Emelinas blogg. Så fantastiskt rolig att läsa! Det mesta har väl redan sagts (eller ja skrivits då, men jag är fortfarande inte petig), så jag kan väl egentligen bara instämma och säga TACK EMELINA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar