måndag 19 januari 2009

IB Tingvalla Teacher Pals

Hade en väldigt oproduktiv håltimme på fyra timmar idag. Skulle nog till och med kalla den ett rekord. Vad gäller pluggande alltså, vad gäller IB-night (som kommer inträffa sådär nån gång i juni så det är ju väldigt akut att vi gör det mer än att plugga. Eller nej, tvärtom var det ja. Ironi is my middle name) samt skratt och flum så var produktiviteten högre än någonsin. Jag fick ont i huvudet för att jag skrattade så mycket. Åh flum, det måste vara något av det bästa vi har! Allt blir så roligt när man är övertrött, har fått en sockerkick och bara släpper lös alla känslor.
Jag försökte lägga upp länken till den riktiga, men som vi redan vet så är inte datorer och jag de såtaste vänner. Oftast är vi inte vänner överhuvudtaget. Vårt förhållande är mer som kvinnan(jag)-som-är-beroende-av-sin-man(datorn)-och-därför-tvingas-stanna-kvar-i-förhållandet-trots-att-hon-egentligen-bara-vill-lämna-det-för-att-han-får-henne-att-känna-sig-helt-värdelös-som-inte-förstår-honom. Det var en liknelse som hette duga det. Den går inte av för hackor. (alltså, vad är det med mig och språket idag?)

Dagens jobbigaste: Att cykla till skolan. Det hade snöat i natt, vilket såklart är väldigt trevligt eftersom.. ja, det är ju SNÖ, men det var verkligen inget idealiskt cykelunderlag, eftersom det inte var särskilt plogat (på många ställen) så cykeln bara liksom gled undan. Plus att jag fick punktering. Lyckligtvis kom jag fram, i ett stycke, utan att vara försenad eftersom jag tänkte att jag skulle till skolan tidigare och finslipa engelskan lite. Nu hann jag knappt skriva ut den, men det gick. Imorgon ska jag GÅ till skolan. Tidigt, ska ju vara där på NG-möte klockan åtta. Hade det varit en lektion, typ historia, eller kemi, eller matte, eller.. ja, eller vad som helst, hade det känts mycket, mycket jobbigare. Hur som helst borde jag gå och lägga mig nu om jag ska orka det. Vill ju inte ha en repris av förra veckans försovning.

2 kommentarer:

  1. wow, one point to you :D då har jag i alla fall en läsare, det är ju bra..

    SvaraRadera