onsdag 31 december 2008

To make or not to make, that is the question

Jag pratar om nyårslöften såklart. Funderar på att strunta i det, först och främst för att jag inte orkar komma på några, och sen skulle jag säkert inte klara av att hålla dom i alla fall. Det blir ändå bara något i stil med sluta äta godis eller träna mer eller nåt sånt. Ska jag göra några så ska dom vara ordentliga. Men jag har en teori om nyårslöften: det ligger en förbannelse över dom. Tänk bara på det, hur många hålls egentligen? Det är bara för att det är en sån stor grej, "nu är det nytt år, nu ska allt bli bättre, nu ska jag ändra mig." Men det funkar ju inte så, allt ändras liksom inte vips till det bättre bara för att vi börjar skriva en 9 istället för en 8 efter 200. Och så slutar löftet i FAILURE. Jag veeeeeet att jag är negativ och pessimistisk och allt sånt, men det är ju sant. Inställning people, är vad det handlar om. Och just nu har jag en väldigt taskig sådan.

Positiva klubben skulle väl få hjärtattacker hela högen om dom läste det här, men jag kan inte rå för att jag blir så deprimerad ibland. Jag orkar liksom inte ens försöka vara positiv när jag är SJUK (förkyld), TRÖTT (kan fortfarande inte sova på nätterna, och jag väcks okristligt tidigt av mina små välmenande syskon), och HUNGRIG (vi ska äta sen middag idag - nyårssupé som pappa så högtidligt kallar det). Fira nyår med familjen. Alltså, I love them to death, men ibland blir dom bara för mycket. Jag måste ta och rycka upp mig nu. Jag åker härifrån på söndag och vem vet när jag får se dom nästa gång. Det kan dröja ett bra tag. Ta vara på tiden. Det är det jag måste göra. Men jag har ingen energi. Dilemma.

Dagens filmer: Sällskapsresan 2 - Snowroller och Tjorven och Skrållan. Humor följt av nostalgi. Ibland lyckas dom, TV4 Film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar