tisdag 23 december 2008

Dan före dopparedan

Dagen började med att jag väcktes jag alldeles för tidigt för en jullovsmorgon, av en av bröderna som tyckte att det var dags att stiga upp (jag är inte helt säker på vem av dom det var men jag skulle gissa på Mr. D.). Det tog en timme och en syster för att jag faktiskt skulle göra det brodern bad om dock.

Efter frukost och diverse spel blev det dags för promenad i det vintervackra Storuman. ADHD-kvartetten delade på tre snowracers som drogs av de fyra andra medlemmarna i familjen till Statoil-macken, där en skoterledkarta införskaffades, och tillbaka.

Eftermiddagen upptogs av diverse lekar (bland annat tomten vs. Gallus Gallus, råttfällan och kurragömma) och diverse spel (bland annat Bolibompa, rim memory och trollpusslen).

Nu kom min faster som har tagit sig till vintern från Göteborg. Roligt.

Kvällen kommer att spenderas med att baka marsipangrisar och att lägga alla julklappar under julgranen (ett problem då klapparna är många och granen är liten och står i ett hörn.) Egentligen skulle baket även innehålla pepparkakor men jag tvivlar starkt på att det verkligen kommer att göras.

Dagens roligaste: Douglas som blev så glad över att han imorgon (julafton!) skulle få äta hur mycket julgodis som helst att han ramlade av stolen.

GOD JUL FOLKS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar