torsdag 6 augusti 2009

Jag lever!

Även om planet hade lite tekniska problem med motorerna och fick nödlanda i en sjö, alla passagerarna fick trä på syrgasmasker såväl som flytväst och hoppa ut i det inte fullt så varma men ändå inte isvakskalla (tro det eller ej, det finns sommar i Isbjörnsland också) vattnet. Ja, det är sannerligen tur att man verkligen har tittat uppmärksamt på flygvärdinnans demonstrationer varje gång man har satt sig i ett flygplan så att man kunde göra det själv utan större problem.

Nej. Jag skojar. Ingen nödlandning, det var bara lite försenat (cirkus tjugo minuter). Flygvärdinnan kan fortsätta med sina armflaxningar, jag kommer inte att vara mer uppmärksam nästa gång ändå. Sjunger lite istället: Vi har det bra, vi här upp i luften, å vill ej va med om nån krasch. Do-ro-bi-dam-dam...

2 kommentarer:

  1. måste erkänna att jag lite halvt gick på det där i nån sekund... haha! För övrigt har jag börjat bli lite rädd varje gång nån ska flyga! Och jag har typ vuxit upp i ett flygplan.. det är illa :P

    SvaraRadera