torsdag 16 juli 2009

Trötter bor hos mig

Min inneboende (a.ka. hon-som-bestämde-sig-att-följa-med-från-dalahästarna-i-sista-minuten) sover. Hon som föreslog att tio halv elva var en lämplig tid att ta sig upp. Jo pyttsan, nu är klockan tolv och hon ligger fortfarande på min bäddsoffa lugnt och stilla i rummet bredvid. En kväll hos August och andra Vänner kan verkligen trötta ut en tydligen.

Jag kan sammanfatta Moraresan med tre ord: dalahästar, socker, flum. Förlåt om vi skämde ut dig Mora-Hasse.

Dagens erbjudande: Alla som vill är välkomna till Norrstrand på en spel/filmkväll. Cred till min inneboende för att ha kläckt den idén! Ta med ett spel eller en film så får ni lite mat och te i utbytelse. Och kanske en gammal strumpa också. Kom när ni vill, fast ring gärna innan så att jag hinner väcka trötterkorven...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar