onsdag 22 juli 2009

Morgonstund med lyckokund

Igår kväll (eller snarare natt) efter min filosofistund i spöktimmen glömde jag att dra ner min rullgardin. Jag upptäckte det när jag låg i sängen och vände håll så att ansiktet riktades mot fönstret. Äh... Orka... tänkte jag och vände på mig igen i ett vansinnigt naivt försök att inte bli väckt klockan fem när det börjar bli ljust såhär i julidagarna. Som om jag inte skulle vrida tillbaka kroppen nån gång under nattens gång så att ansiktet och ögonen återigen skulle vara vända mot fönstret. Nä just det, bra plan.

Imorse vaknade jag. Men jag trodde att jag drömde. Jag kollade på klockan, men visarna makade ingen sense alls. Kollade på mobilen istället. 06.39. Va...? Vadå... halv sju... är det kväll? Men det var väl natt när jag gick och la mig... eller? Tittar ut genom det rullgardinslösa fönstret, men förstår fortfarande inte. Klarblå himmel. Sol. Va...?
Somnar om.
Vaknar cirka en och en halv timme senare av ett vibrerande pling på nattduksbordet. Ett sms... Nu...? Läser, men kan inte riktigt förstå innehållet.
Somnar om.
Vaknar cirka en och en halv timme senare, konfunderad över mina konstiga drömmar om solsken och sms.
Tittar ut genom fönstret och upptäcker att det är klarblå himmel och sol på riktigt.
Tittar på mobilen och upptäcker att jag fick sms på riktigt.
Blir lycklig.

Dagens lista: Över saker att göra under dagen. Av nio saker har jag lyckats genomföra en och en halv. Om (ursäkta, när) jag går och postar kontraktet till min "familj" så blir det två och en halv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar