torsdag 9 april 2009

Mitt liv krympte just en vecka

Jag har inbillat mig att vi har tre veckors revision efter påsklovet innan the dreaded exams.
Har varit helt säker på det, lagt upp min studieplan utefter det och tänkt "det här fixar jag på tre veckor."
Utan minsta tanke på att titta i kalendern en extra gång, bara för att jag inte hade minsta tanke på att det kunde vara något annat än tre veckor.
Igår, onsdag den åttonde april tvåtusennio (som för övrigt var samma dag som guldet bärgades dit det hör hemma): Upptäcker att det bara är TVÅ veckors revision efter påsklovet innan exams. Som plötsligt blev hundra gånger mer dreaded.

Roligt påsklov jag kommer få med min finfina framförhållning. Får väl sätta mig i nån igloo och be isbjörnarna att förhöra mig på Bismarcks domestic policies och kalla krigets alla skeden. Pingvinerna kanske vill göra chi-square tests och derivatives med mig. Har jag tur finns där någon eskimå som talar franska, eller en ren med fantastiska kemikunskaper om.. Ja, vad jag nu måste kunna i kemin.

Dagens i-landsproblem: Alla snälla lärare som ska baka kakor och bjuda en på godis som tack för två pluggiga men ack så fina år. Fionas übergoda mockarutor/kärleksmums/brownies/vad-de-nu-kallas tur idag, plus lite extra choklad eftersom man var bäst och vann The Great IB2 Challenge (och vi som trodde det var exams, men nejnej, Fionas Kugg-och-fakta-frågesport var visst mer challenging). Sockerkoma är inte att leka med, lika lite som paltkoma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar