söndag 19 april 2009

Avskärmad

Efterssom två års lärdom förkortades från tre till två veckor så kommer jag antagligen att befinna mig på denna planet i endast fysisk bemärkelse under de närmaste veckorna. Måhända är jag lite nedstämd efter en weekend med Hitler, men jag ser inte hur trigonometry, redox reactions, truth tables, Stalin eller Mussolini ska kunna förändra denna stämning. Känner en viss längtan att joina resten av IB-nördarna på stadsbibblan, bara för att få träffa någon vanlig människa (om man jämför med tidigare nämnda diktatorer), men jag är rädd att jag då kommer förlora den här känslan då. Eller känsla är kanske fel ord. Mentalitet kanse är mer rätt. (Vad det nu är för skillnad...) Någon form av... motivation? Är det möjligt att jag äntligen lyckats fånga lite disciplin? Måste måste MÅSTE behålla den. Får inte tappa nu. Två veckor. Och lite till. Det är allt jag begär av mig själv. Måste måste måste måste måste måste.

Det är konsigt hur man tar saker för givet. Och sen rycks det ifrån en. Chocken nfinner sig. Konstigt att den gör det. Det har ju hänt förut, många gånger. Ändå står man där och frågar varför. Förstår inte. Det går inte in.
Jag hoppas att du får ett långt och lyckligt evigt liv.

Dagens teveprogram: Parlamentet. Det är konstigt hur man ändå mitt i allt kan skratta. Så att man gråter.

9 kommentarer:

  1. Många frågor i det där inlägget, jag har inte svaret på någon av dom. Däremot har jag en fråga till dig. Den där stora bilden du har längst upp på bloggen som är från Frankrike, varför har du photoshopat bort mig från den :O!!?

    SvaraRadera
  2. Jag har inte alls photoshoppat bort dig (som om jag skulle kunna göra det liksom, rent tekniskt sett) jag tog många bilder från det där stället, både med och utan dig och andra människor ;) vad tror du om mig egentligen? photoshop... (skakar på huvudet) :P

    SvaraRadera
  3. Min kommentar var givetvis inte seriös förstår du väll???=P. Men med tanke på din starka reaktion börjar jag misstänka att du faktiskt har photoshopat bort mig på ett annat kort =O!!!!

    SvaraRadera
  4. Vad får dig att tro att jag var seriös då? Det enda jag är seriös med är att jag aldrig använt photoshop, och med tanke på min personlighet är jag relativt säker på att det kommer förbli så :P

    SvaraRadera
  5. Jag tror inte att du är seriös för en seriös människa skulle aldrig photoshopa bort någon :P

    SvaraRadera
  6. Seriöst...............

    men PHOTOSHOP?! Det har ju med teknik att göra för sjutton! :P

    okej jag erkänner, jag är ett oseriöst, photoshoppande tekniskt geni. Du fick mig :D

    SvaraRadera
  7. Okje du har inte photoshopat bort mig, jag tror dig=)

    SvaraRadera