söndag 29 november 2009

Kom mitt VINTERland

Det hjälper inte att jag spenderade en stor del av förra söndagen med att sätta upp massa hyllor till julmarknaden i svenska kyrkan (vilket också involverade en hel del muttrande kommentarer, stundtals på gränsen till ren frustration, i stil med "den är sneeed!", "hoppas de inte ska ha nåt tungt där..." och "vadå, vattenpass?!" men som tur var så blev vi alla belönade med pizza från the Hut för slitet), har ätit några pepparkakor, druckit några koppar glögg, spritsat glasyr och tryckt på överdrivet många non-stops på pepparkakshus, varit på flera julmarknader etc etc.

Det hjälper inte när vår/höstjackan fortfarande används, gräset är lika grönt som på min födelsedag och termometern oftast visar 13 plus.

Jag vet vad det är som fattas. Och jag funderar allvarligt på att surfa in på Frankrikes motsvarighet till blocket (om de nu har någon) och kolla upp priser på snökanoner. Sen återstår bara att leta upp en stuga i skogen nånstans/ bygga en om det inte finns och börja spruta vitt. En plan tajmad och klar in i minsta detalj, jag vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar