söndag 15 november 2009

Jag är för trött för att skriva ett roligt kreativt stilistiskt inlägg

Helgen med mamma i Paris, min nya/tillfälliga hemstad:
  • Cirka åtta timmars gång lördag och ungefär två söndag. Lägg därtill många trappor.
  • Note to self: underskatta inte gympaskor.
  • Skor med tjock platt tung sula.
  • Ont i fötter och benhinnor och rygg.
  • Croissant är gott.
  • Crêpes är godare.
  • Godis är godast.
  • Veckans historiados - check.
  • "Professionell" guidning med några "genvägar" betalad in natura - en sjal.
  • Det är nåt speciellt med att äta på restaurang.
  • Dumma bussar som slutar gå klockan nio på kvällen, även lördag, och halv sju på söndagar.
  • Otroliga utsikter, pampiga byggnader, mysiga kvarter.
  • 284 trappsteg upp i Triumfbågen.
  • Jag skulle dö utan cykeln.
  • Bilder kanske kommer.
  • Jag vet innerst inne att föregående punkt inte kommer besannas.
  • Mina fötter skulle dö utan cykeln.
  • Franskaläxan stirrar elakt på mig från andra änden rummet.
  • Jag tror känslan kallas vemod.

1 kommentar:

  1. Har du också objekt som muckar med dig? Min lera muckade gräl igår. ;)

    SvaraRadera