tisdag 16 november 2010

Vissa dagar skulle livet som daggmask vara önskvärt

För att återkomma till ett forntida diskuterat fenomen så är det ju absolut coolaste i hela historien att man kan anpassa sig till sommartid.

Imorgon måste jag städa. Grovt. Jag ser fram emot det ungefär lika mycket som att ta på mig ett par stilettklackar och springa en mil i djupsnö klockan fyra på morgonen med Mona Sahlins försvarstal i hörlurarna, med vetskapen om att jag kan få duscha av mig, efter att jag sprungit tillbaka samma sträcka, i olivolja efteråt.
Men det finns väl värre saker man kan tvingas göra antar jag. Som att ha med en barnvagn under ovanstående process med en högröstad unge som lider av insomnia och sedan duscha i måsskit.

Hursomhelst. Imorgon ska jag städa.


PS. Jag åt våfflor med sylt idag på dagisutflykten. Det var gott. DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar