lördag 13 november 2010

Trägen. Eller bara trögt.

  • Har det gått för långt när man verkligen vill ha ett telefonförsäljarjobb bara för att det är fast heltid?
  • Jag slapp ifrågasätta min egen moral så mycket mer när det negativa (positiva?) beskedet kom om icke-anställning.
  • Fredag förra veckan i klockslag: alarm 05.20, spårvagn 06.03, buss 06.35, bil 07.05, jobb 08.00-16.15 (innefattande dukning av bord med bestick, tallrikar, servetter, smörpaket och vinglas, diskning av tiotusen tallrikar, grytor, glas och alla andra matförtärinsgredskap som existerar samt lite provsmakning för att inte dö av hunger), bil, spårvagn, säng (de tre sista i trans.)
  • Skattekort har kommit, konto har blivit upprättat och jobbuppdragen blir bara fler och fler.
  • Fyra lägenhetsvisningar har blivit till ett kontrakt på väg i posten. Ny adress från 1 januari: Jens Bjelkes gate 98. Bye bye jacuzzi och hello jentekollektiv.
  • Väntar på bankkortet som borde komma nästa vecka. Så jag slipper ruinera mitt svenska bankjag.
  • Kan dock inte få några pengar innan jag tar mig själv i kragen och levererar skattekort till alla mina arbetsgivare. Men det är inte så lätt när man 1. inte har någon kopiator 2. jobbar samma tider som kontoren är öppna. Åh vad jag älskar catch 22.
  • Oslo hade två dagars snöstorm enligt franska mått, enligt nordiska skulle man väl kalla det lätt snöfall. Och nu töar det.
  • Efter det här inlägget publiceras ska jag äta lunch och ta en cyberdejt med norska arbetsförmedlingen. Jag funderar på att skaffa barn ihop ganska direkt. Fast bara sisådär fyrtio assisterande timmar i veckan.
  • På norska heter dagisfröken barnehageassistent. Detta språk upphör aldrig att glädja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar