måndag 10 maj 2010

Fullt ös MEDVETSLÖS

I helgen har jag sovit väldigt lite och spenderat väldigt mycket pengar för jag har bakat sextio kanelbullar, råkat glömma en plåt kanelbullar i ugnen så att de blev kolsvarta inside out, fått lära mig vad steak tartare är (rå köttfärs), blivit hånad för att jag valde steak tartare utan att veta vad det var så att tre till i middagssällskapet också valde det utan att veta vad det var (kan jag hjälpa att man vill vara som mig liksom. Popularitet är tydligen inte något att eftersträva. För övrigt tyckte jag faktiskt att det var helt okej! Med massa kryddor), dansat halva natten, stigit på nattbuss tjugo i fem, sovit en och en halv timme, lekt kartläsare utan karta med endast google maps vägbeskrivning, skrikit och skrattat så att föraren höll på att köra av vägen, hyllat google maps, tagit massa kort på Monets (den där näckros- och bromålaren ni vet) trädgård, läst google maps vägbeskrivning baklänges, förbarmat mig över fransmännens bristfälliga skyltningsförmågor, än en gång insett vilket fantastiskt bra påfund picknick är, ätit en mycket god muffins och fått te för 10 cent på köpet, sett insidan av Operan, ätit några fler muffins, bestämt mig för att jag ska se Fantomen på operan så snart jag kommer hem, ätit jordgubbar med ovispad grädde och socker och fått enorma midsommar-känslor, spelat kubb på en innergård av sten och i en park av gräs, lekt töntiga lekar i en park, vinkat till folk som skrattade åt våra töntiga lekar, släpat runt på en mugg halva dagen i syftet att spara den, slängt muggen jag släpade runt på halva dagen när jag insåg att jag inte skulle kunna äta upp matsäcken med tanke på det kommande restaurangbesöket och den då inte skulle få plats i handväskan och jag inte skulle kunna cykla med den i handen, blivit hånad för att jag släpade runt på en mugg halva dagen när jag slängde den, ätit en (nästan) bränd hamburgare och Ben&Jerry-glassHippopotamus (som ett flashigt och lite bättre McDonald's (svårt att vara bättre än McDonald's, men ändå) med menyer och servitriser som kommer och servar vid borden) och varit extremt flummig så nu har jag väldigt ont i halsen. Och lite ångest över min ekonomi. Men är väldigt glad ändå.

1 kommentar:

  1. Hahahaha! :D Åh, jag älskar att läsa det du skriver, sitter här och skrattar så jag nästan gråter! :D

    SvaraRadera