lördag 18 december 2010

Fail.

1. Skulle hälla på mer saft i muggen till dagisbarnet. Glömde visst skruva på locket. Saft rann ut över dagisbarnets byxor, i dagisbarnets haklapp, på dagisbarnets dagis golv och dagisbarnets dagis bord.

2. Köpte mjölk igår för att göra våfflor till mina dundersjuka rumskamrater som bara hostar och febrar och spyr och sover. Sköt upp det till idag eftersom de inte verkade vilja ha nån mat/jag var trött. När jag kom hem från jobbet låg en i sängen och sov, den andra i soffan med näsdukar och diverse preparat. Soffpersonen gick snart och la sig i sängen också. Jag gjorde pannkakor till mig själv, åt för många, sköljde ner med chips och en megakopp te, fick hiskeligt ont i magen. (Men två pannkakor åts senare av en av de två sängliggande och resten lämnas för bruk inom snar framtid (eftersom de så småningom blir dåliga och mögliga) av den ena eller andra).

3. Målade naglarna svarta. Flera lager så att det skulle bli jämnt och fint. Lite utanför på flera fingrar. Ganska lätt bort med medel. Det torkar. Går sedan och duschar. Kommer ut med tjära på naglarna. Torkar bort allt och får göra om.

4. Spillde ut lite nagellackborttagningsmedel på lakanet.

5. Tumnaglarnas ovansidor är inte helt jämna för att jag har suttit vid datorn och stött ihop dem ett antal gånger.

6. Min klocka är 01.13, mitt alarm kommer att ringa om 5 timmar och 44 minuter, min väska är endast halvpackad och min hjärna är i 23 december-mode. Känns mer som en vana dock.

All rutin är bra rutin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar