söndag 6 juni 2010

Att lyfta och landa

Om exakt en månad sitter jag i ett flygplan. DY1495 landar 22.55. Om. En. Månad.

En.

Månad.

1.

Frågan är: är det för överdrivet att lägga sig ner på Gardermoens mark flat down på magen med munnen först (utan tunga dock, någon måtta får det väl ändå vara) och sedan lyfta armarna mot himlen (nej, jag har inte konverterat till islam), eller ska jag vänta till gränsen, stanna bilen och utföra ovan nämnda procedur?

Kanske rentav håller mig ända hem.

Men allt detta är förstås under förutsättningen att de franska medborgarna inte sätter igång en strejk på grund av för mycket sol eller så. Jobbigt att flyga i värme liksom. Motorerna kanske brinner upp.

1 kommentar:

  1. haha, du , det skulle inte förvåna mig när det gäller fransmännen!! men vi får hoppas att det inte blir så:):)

    SvaraRadera